Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 18 september 2012

Even kennis maken ...


Hallo , 
mijn naam is Rosita Egelmeer- Goossens, 47 jaar jong. 
Zolang ik me kan herinneren ben ik al creatief bezig en ik heb dan ook bijna alles op hobbygebied gedaan wat er maar is. Zo'n 17 jaar geleden ben ik begonnen met stempelen en dat is mijn grote liefde. Ik ben bijna iedere dag in mijn speelkamer te vinden en breng daar heel wat uurtjes door met 'freubelen'. Het gebeurt maar zelden dat ik een dag geen inkt ,verf of krijt aan mijn vingers heb ahaha,dus vervelen doe ik me niet;-). Een aantal maanden geleden ben ik voor het eerst in contact gekomen met PanPastels en ik was meteen smoorveliefd, wat is dat een waanzinnig fijn spul om mee te ‘freubelen’. Designer te mogen zijn voor dit blog was dan ook een spekje naar mijn bekje. Bij mijn werkstukken zal ik dan zo goed mogelijk beschrijven hoe een bepaald werkstuk gemaakt is om jullie weer nieuwe tips en ideetjes te geven. Op dit blog vind je mijn werkstukken, die ik maak met de pan pastels en op mijn blog :www.rositas-gefreubel.blogspot.com vind je allerhande andere )knoei'werkjes. Als je vragen over een werkstuk of bepaalde materialen hebt,  dan geef maar een gil ,ik geef je graag antwoord.



Dit is mijn allereerste werkstuk voor dit blog. Het is een paneeltje van 15x15 cm. De ondergrond is een linnenlaag op chipboard en deze heb ik met gesso bewerkt. 
Dit goed laten drogen en toen de kleuren 250.5 Diarlylide Yellow- 280.3 Orange Shade en 680.3 Bright Yell.Green Shade aangebracht met de grote spons. 
Daarna een craftersworkshop stencil met grote vlekken op het paneel gelegd en de vlekken bewerkt met Versamark inkt. Toen de kleuren 740.5 Burt Sienna en 740.3 Burnt Sienna Shade over de versamark aangebracht. 
Daarna de Halloween tekststempel gezet met Versafine zwarte inkt en het geheel gefixeerd met Artist soft fixative. 
Terwijl dit lag te drogen heb ik de teksten SPOOKY-SPIDERS en TRICK-OR-TREAT en de spinnen en de kat afgestempeld op dcp papier en deze bewerkt met de kleuren 470.5 Violet, 280.3 Orange Shade en 250.5 Diarylide Yellow. 
Deze afdrukken met tacky-glue op het paneel vastgeplakt en het geheel nog een keertje gefixeerd. Een kleine chipboard standaard achter het paneel geplakt en klaar was mijn eerste werkstuk 
pfffff ben er wel even zoet mee geweest maar vond het geweldig leuk om te maken . 

 Groetjes Rosita

4 opmerkingen:

Brenda zei

hoi hoi.
wat een mooie kaart of paneel. erg mooie kleuren en stempels. leuk geheel.
groetjes Brenda

roelie zei

mooie kaart lekker halloween

gr roelie S

Lydia Boode zei

Mooi geworden hoor.
Hugs lydia

Moni Agila zei

Geweldig dat je hier ook te vinden bent. Moni