Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 14 maart 2013

Blikvanger

De eerste keer dat ik hier op het PanpastelBNLblog wat aan jullie mag laten zien. Ik zal dan ook maar eerst mezelf eens voorstellen; wel zo netjes, toch?

Ik ben Gerrina, loop al een hele tijd op dees' wondere aardbol rond en ben al vanaf kleins af aan bezig met knutselen, handwerken, fotograferen en schrijven. Met een moeder die handwerklerares was en die vandaar als een uit de hand gelopen hobby een wol- en handwerk speciaalzaak begon en uiteindelijk samen met mijn vader drie winkels had, kun je voorstellen dat het goede voorbeeld en de mooie dingen om te maken nooit ver weg waren... In 2000 ben ik begonnen met m'n foto's in te plakken, wat uitgroeide in scrappen. Drie en een half jaar geleden ben ik gegrepen door het stempelen en dat heeft me sinds die tijd helemaal in de ban. Ik vind het heerlijk nieuwe technieken en materialen te proberen en ben vorig jaar super enthousiast geworden van Panpastel. Eén keer geprobeerd, en sinds die tijd heeft het me niet meer losgelaten...
Heerlijk dus dat ik werd gevraagd in het DT van de Panpastelletjes te komen!
Ik gebruik Panpastels op allerlei manieren en wil je vandaag twee manieren laten zien.

Als eerste een achtergrond gemaakt met zwarte Panpastel:



- De achtergrondstempel van Hero Arts met Versamark afgedrukt.
- Daar overheen gegaan met een Softool en zwarte Panpastel (800.5 Black).
- Dit gefixeerd met Artists Fixative.
- Daaroverheen met witte chalkinkt een cirkelachtergrondstempel van Kars gestempeld en deze iets verschoven nog een keer met Hero Arts oranje Neon inkt gestempeld.
- Op een stuk papier met zwarte inkt de engelstempel van Penny Black afgedrukt en dit gesponst met het neon oranje.
- De cirkelachtergrondstempel met grijs eroverheen gestempeld en uitgeknipt.
- Ook nog een grijze en zwarte mat hiervoor geknipt en ze op elkaar geplakt.
- De engel met foamtape op de kaart geplakt.
- Om de kaart zit een wit lint dat is gekleurd met zwarte panpastel en daarna gefixeerd met Artists Fixitive.
- Daarover een oranje kleiner lint met erop grijze strikjes en her en der wat fel oranje Perlenpenparels gezet.

Als tweede een blikvanger met Panpastel:



- Op wit stempelpapier met een sjabloon van Pronty waarop allemaal woorden, snorren en brillen staan, alleen wat brillen en snorren met DI Old paper gesponst door het stencil telkens te verplaatsen.
- Daarna met Memento Grape jelly de Katzelkraft Steampunkklokken gestempeld.
- Op dat moment het kaartje al gemat op een stuk zwart scrappapier en met Versamark en witte EP van Artemio de Katzelkraft hoekklok geëmbost op het witte papier en het zwarte uitstekende papier.
- Daarna het oog van Stampers Anonymous in een keer met Versamark op het witte én zwarte papier gestempeld.
- Met Panpastel 47.3 Violet Shade en een tool over het oog en de hoekafbeelding gegaan, waarbij het paars ook over het gedeelte van het oog op het zwarte papier is gehaald, maar niet over het gedeelte van de hoekklok op het zwarte papier.
- De kaart gemat op een gedeelte paars en gedeelte créme scrappapier om een nog groter contrast aan te brengen.


Tot de volgende keer! Creatieve groetjes, Gerrina

13 opmerkingen:

Unknown zei

gefeliciteerd Gerrina, wat leuk dat je hier ook je mooie kuntstwerken laat zien. Wat stoer dat je zwarte pan pastel hebt gebruikt, vind ik zo'n moeilijke kleur maar jij hebt het geweldig gedaan!

groetjes coby

Angela zei

Jij bent helemaal op je plek hier!! En wat een binnenkomers zeg!! Schitterende kaarten allebei; je hebt jezelf weer eens overtroffen; complimenten!!
grt Angela

Antoinette Voorn zei

Mooie kunstwerken gemaakt, Gerrina , wat een super knallers.

Gr Antoinette

petpan zei

Schitterende kaarten zijn het geworden. En de uitleg is heel duidelijk .leuk je op deze site tegen te komen.
Groetjes Wendy

janieworkum zei

Wat een schitterende kaarten heb je gemaakt. en leuk om je hier tegen te komen en te kunnen volgen
groetjes Janie

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Mooie kaarten met de PanPastels.
groetjes Marja

Boukje zei

Wat leuk dat je ook het lint met Pan Pastel kunt kleuren! Ook voor jou van harte welkom in het Designteam!
Groetjes Boukje.

HermaF zei

Wat leuk dat je hier bent Gerrina! En dan meteen met zo prachtige creaties!

Hella zei

Hallo mede nieuw DT-lid ;-)
Erg mooie kaarten heb je gemaakt.
En heel gedurfd om zo met zwarte PP aan de slag te gaan.

Unknown zei

Schitterend Gerrina, maar ik ben eigenlijk niets anders gewend van je:-)

Bea zei

prachtig werk Gerina!!!

Janny Jager zei

Schitterende kaarten Gerina.

Groetjes Janny

Gerrittina zei

Vooral de 2e kaart vind ik heel erg mooi!! De kleurtjes en de stempels zijn super.

gr. Gerrittina