Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

zaterdag 4 januari 2014

Bloemenwereld

Vandaag heb ik een Art Journal page die ik wil laten zien. Een frisse en beetje zonnige als compensatie voor het af en toe grauwe en natte weer buiten...



Ik ben begonnen op stevig aquarelpapier en heb met PanPastel een achtergrond gemaakt. Simpelweg een lucht, een horizon en de grond, zoals ik hier op het PanPastelblog al eerder deed. En natuurlijk gefixeerd.
Daarna met gesso de fee en de bloemen erop gezet.

Daarvoor heb ik twee stencils gebruikt en die van de bloemen twee keer, omdat deze niet breed genoeg was.  
Om alleen dat gedeelte van de stencil te gebruiken wat ik nodig heb èn om rustig te kunnen werken, plak ik het stencil vast met goed verwijderbare tape.
 Dit heb ik tussendoor en aan het eind goed laten drogen. 
Met de fijne softtool knife and covers heb ik de afbeeldingen/gesso gekleurd. En met een derde stencil wat takken in groen gezet. Dit heb ik gedaan door Versamark goed door het stencil te drukken en er daarna met groene PanPastel over te gaan. Om wat diepte te krijgen heb ik de randen met een bruine PanPastel lichtjes gekleurd. Daarna weer fixeren en laten drogen.
Als aanvulling en om nog wat diepte te krijgen heb ik een vierde stencil gebruikt met allerlei bloemenstengels. Deze heb ik met Distress Inkt ( Bundled Sage en Mowed Lawn) gesponst.
Als laatste de tekst met rode Versafine gestempeld. 

Gebruikte kleuren PanPastel:
860.8 Phthalo Bue tint
560.3 Phthalo Bue Shade
520.5 Ultramarine Blue
100.5 Titanium White
640.5 Permanent Green
250.5 Diarylide Yellow
340.5 Permanent Red
280.5 Orange
430.5 Magenta
740.3 Burnt Sienna Shade
430.8 Magenta Tint
Soft tools: Knifes and covers en ronde en ovale softtools
Versamark
Fixative

Overige materialen:
De 4 Stencils: Imagination Crafts
Distress Inkt: Bundled Sage en Mowed Lawn
Stempel: Personal Impressions byLindsay Mason

Ik hoop dat je dit uitstapje naar een fleurige fantasie wereld leuk vond...


Creatieve groetjes,
Gerrina

4 opmerkingen:

Corrie Herriman zei

Wat een mooie frisse kleuren, Gerrina.
Hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad !!
Corrie

Mieke zei

Heel mooi! Zeker met het elfje :-)

Gerrittina zei

Lekkere vrolijke kleuren heb je gebruikt.

Gr. GZ

Anneke zei

Wat mooi. Ik ga al aan de lente denken als ik dit zie. Groetjes Anneke.