Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

vrijdag 2 mei 2014

Vlinders in unikleuren

Deze keer heb ik vlinderkaarten gemaakt.
Allebei hetzelfde, maar ik heb alleen andere kleuren gebruikt.



Ik ben begonnen met de vlinder van Sheena Douglass te stempelen met memento jet black.
Deze heb ik ingekleurd met Spectrum Noir markers. Bij de kleuren van de vlinder heb ik de achtergrondkleuren voor de kaart gezocht uit m'n panpastelcollectie.
Bij deze gele kaart heb ik gebruikt:
Yellow Ochre Tint 270.8 
Raw Umber Tint 780.8
Diarylide Yellow 250.5


Ik heb eerst de swirls gestempeld met versamark en daarna licht gekleurd met Yellow Ochre tint.
Dit heb ik gefixeerd en laten drogen. Hierna heb ik her en der langs de randen van de kaart een tekst gestempeld met versamark en deze met Raw Umber Tint en een softknife ingekleurd. 
Natuurlijk fixeer je weer na deze stap. 
En als laatste heb ik de randen met een borderstempel van Deep Red en versamark gestempeld en deze ook weer met een softknife gekleurd met Diarylide Yellow. 
Ook deze laatste stap fixeer je weer. 
Als alles droog is stempel je je vlinder op de kaart met Archival Jet Black, en knip je je eerder ingekleurde vlinder uit. Stempel de tekst van Leuke Stempels met behulp van een stempellineaal recht op de kaart, plak de vlinder alleen met het lijfje vast op de gestempelde vlinder op de kaart en vouw de vleugels een beetje omhoog zodat je een 3d effect krijgt.
Alles matten op een zwart stukje papier en een mooie bijpassende gele kaart.


Hetzelfde gedaan met de rode vlinder.
Hiervoor heb ik gebruikt:
Permanent Red Tint 340.8(swirl)
Raw Umber  780.5(tekst)
Permanent Red Shade 340.3(border/rand)



Hopelijk heb ik jullie weer een ideetje kunnen geven.

groetjes,
Hella



8 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

wat een leuke en geslaagde kaartjes !
grtjs,martina
x

Anneke zei

Twee hele frisse kaarten. De vlinders zijn ook heel mooi geworden. Een mooi geheel kaart met de vlinder. Groetjes Anneke.

Gerrina zei

Mooie vlinders zijn dat! Lekkere kleuren en mooie kaarten zo! Groetjes, Gerrina

Miranda zei

Mooi, deze vlinderkaarten, altijd een mooie afbeelding om mee te werken! groetjes Miranda

Jeannette v.D. zei

Prachtige kaarten ! Heerlijke kleuren ook .

Rosita zei

Wat een heerlijke frisse kleurtjes ...mooi hoor , liefs Rosita

Boukje zei

Mooi geworden, leuk die achtergrond van swirls en tekst!
Groetjes Boukje.

Mieke zei

Hele mooie reeks!