Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

woensdag 23 juli 2014

Fleurig in zwart

Als je niet bang bent voor een techniek waarvan je aan het begin niet precies kunt bepalen hoe het resultaat eruit gaat zien is dit een leuke:




Gebruik papier met een iets grove structuur.
Als eerste maak je bontgekleurde vlakken met verschillende kleuren PanPastel op je kaart;
Ik gebruikte:
Orange 280.5,
Permanent Red 340.5,
Magenta 430.5,
Turquoise 580.5,
Ultramarine Blue 520.5,
Diarylitde Yellow 250.5 en
Phthalo Green 620.5


Dan de kaart even fixeren.
Hier bovenop zet je een achtergrondstempel met Versamark en clear embossingpoeder. 
Ik heb er een van Hero Arts gebruikt.
Ga met PanPastel in een donkere kleur over de stukken kaart waar geen clear embossing zit.
Ik gebruikte hiervoor Black 800.5.
Wrijf heel licht met een droog stuk keukenrolpapier erover als je veel over geƫmbosste stukken bent gegaan.
Dan de kaart nog een keer fixeren.
Dan ziet het er zo uit:


Daarna heb ik de tekststempel van Stampendous gestempeld met Versamark en witte embossingpoeder gebruikt.
De tekst met een randje uitgeknipt. 
En toen vond ik de kaart andersom mooier, dus omgedraaid en de tekst opgeplakt.
Nog even matten op kaartkarton in de donkere kleur of juist een van de felle kleuren waar je mee begonnen bent en dit is het resultaat:




Creatieve groetjes,
Gerrina

1 opmerking:

Anneke zei

Heel erg mooi Gerrina. Groetjes Anneke