Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

maandag 1 september 2014

Gehoekt

Soms is het wel eens lastig om een keuze te maken uit de vele kleuren PanPastel, maar deze keer wist ik het meteen: Ik ga werken met een nieuw medium; de black Coarse 014 Pearl Medium en de nieuwe Pearlescent PanPastels! 
Niets zo leuk als iets dat je net binnen hebt gekregen ook zo vlug mogelijk te gebruiken, toch?



Als eerste ben ik begonnen met Versamark en de achtergrondstempel (Kars) daar overheen heb ik de Black Coarse 014 Pearl Medium aangebracht. 
Dit medium heeft een hele mooie glitter en kan gebruikt worden om over een kleur PanPastel heen gezet te worden, zodat die kleur een glitter krijgt, maar zoals je ziet kan deze ook direct op het papier gebruikt worden. 
Natuurlijk heb ik het wel even gefixeerd.
Het medium werkt net zo lekker als de gewone PanPastels, dus ben ik ook de nieuwe Pearlescent PanPastel gaan proberen. 
Eerst vier driehoeken geknipt. 
Deze met vier kleuren Pearlescent PanPastel; 925.5 Pearlescent Orange, 954.3 Pearlescent Violet, 955.5 Pearlescent Blue en 953.5 Pearlescent Red bewerkt zodat je een mooie glanzende achtergrond krijgt. 
Daarna met Versamark verschillende motieven getekend en gestempeld (Woodware) en er steeds met dezelfde kleur nog een keer overheen gegaan. 
Ook deze driehoeken heb ik gefixeerd.


Daarna op een stuk vellum de tekst (Fiskars) met Versamark en zwarte embossingpoeder gezet en het vellum om de kaart gevouwen en vastgezet. 
Ook de driehoeken opgeplakt. 
De kaart gemat op gele cardstock en dat was mijn eerste kaart met de PanPastel Pearlescents en een van de vier PanPastel Pearlescents mediums. 
Het was heerlijk om hier mee te werken en dat smaakt naar meer! 
Jammer dat je op de foto's de glitter in het zwart en de mooie glans van de kleurtjes niet zo heel goed kunt "vangen".


Creatieve groetjes,
Gerrina

4 opmerkingen:

Anneke zei

Wat is dit mooi. En wat heb jij het goed op de foto gekregen. Je kunt het echt goed zien hoe mooi deze kleuren zijn. Ik kom bij jou in de leer hoe je dit zo mooi op de foto kunt krijgen. Groetjes Anneke.

Folkje zei

Ziet er prachtig uit en je hebt idd die glimmertjes mooi op de foto gekregen.

groetjes
Folkje

Unknown zei

Mooi hoor Gerrina!

Gerrittina zei

Wat een aparte kaart. Ik vind hem erg mooi. Dank voor je uitleg!

Gr. GZ