Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

zaterdag 29 november 2014

Eenvoudig maar grungy, babystapjes naar mixed media toe

Hoi hoi lieve allemaal,

In de reeks babystapjes naar mixed media toe, blijven we nog even met een zwarte achtergrond werken, net als in vorige aflevering, met dit verschil dat we deze keer met zwart papier vertrekken. Ik heb het op atc formaat gesneden en op stevig aquarel papier gekleefd om zeker te zijn dat het mooi plat zou blijven. 




De eerste laag bestaat uit een dunne laag Art Extravagance Clear Crackle Texture Paste van Finnabair. Ik heb het gewoon met een palet mes aangebracht.



Eens droog heb ik op 3 plekken Art Basics 3D Gloss Gel aangebracht over een Crafter's Workshop stencil. Ook dit heb ik goed laten drogen alvorens verder te gaan.



Ik heb de atc ingekleurd met PanPastels. Hiervoor heb ik 4 kleuren gebruikt, van boven naar beneden toe: Hansa Yellow 220.5, Diarylide Yellow 250.5, Magenta 430.5, Magenta extra dark 430.1
Het overtollige aan poeder heb ik zachtjes weggeveegd met een babydoekje en vervolgens gedroogd met een heat gun.



Om de textuur te benadrukken en zo meer grung effect toe te voegen, heb ik de atc met ColourArte Solar Gold Radiant Rain besproeid. Ook dit heb ik gedroogd.



Ik heb mijn 'Optique' stempel (Stampotique, n° 10027) met Colorbox Pigment Cat's Eyes Raw Silk gestempeld en ook de randen van de atc ingeïnkt.



Om de grunge toets nog meer te benadrukken heb ik verroeste metaal embellischments toegevoegd.





Je kan de vorige afleveringen van babystapjes naar mixed media toe HIER bekijken.
Tot gauw voor een volgende aflevering!

9 opmerkingen:

Boukje zei

Mooi geworden France! Mooie uitstraling, dank je wel voor je stap voor stap beschrijving!
Groetjes Boukje.

Veerle zei

Een prachtig resultaat. Dank je wel voor de stap-voor-stap uitleg.
En een dikke pluim voor zo'n mooie creatie. Groetjes, Veerle

Anneke zei

Prachtig net echt. Bedankt voor de stappen foto's.
Groetjes Anneke.

Ellie Knol zei

WOW, leuk gedaan!

Unknown zei

Prachtig France!

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Wat een mooi eindresultaat!

Carole Dion zei

Superbe projet France!

massofhair zei

Gorgeous as always France, am enjoying your tutorials very much:-) xxx

Corrie Herriman zei

Mooi en goed uitgelegd France !
Corrie x