Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

zondag 23 november 2014

Kado doosje


Goedenmorgen Bloggers,
Zo rond de feestdagen is het altijd leuk om zelfgemaakte
kadootjes te maken en te geven.
Ik heb daarom voor jullie een tutorial gemaakt van een kistje.



Ik ben begonnen met een sigarenkistje te bewerken met Gesso.
Dit heb ik meerdere keren gedaan.


Als laatste laag heb ik een Acrylic ground for Pastels gebruikt.
Terwijl dit moest drogen, heb ik een hartje geknipt
uit Grunge papier en bewerkt met Gesso.


Dan geef je het doosje kleur met PP 780.5 Raw Umber
en de randen iets donkerder met PP 780.1 Raw Umber Extra Dark.
Hierna fixeren.


Daarna met pasta en stencil een motief aanbrengen
en goed laten drogen.


Leg het sjabloon terug en ga met een sponsje of rollertje
over je motief en geef met een penseel met PP 580.3
Turquoise Shade , kleur aan je motief.


Bewerk het hartje met Versamark en kleur het met
PP 580.8 Turquoise Tint en fixeer.


Zet een stempel op het hart met bruine inkt, bewerk de bloemetjes
en vogel met Versamark en kleur ze met
PP 580.8 Turquoise Tint
PP 580.1 Turquoise Extra Dark
PP 580.3 Turquoise Shade
Fixeer alles.


Als laatste plak je alles op het kistje zoals jij het leuk vind.


Groetjes Bea









4 opmerkingen:

Anneke zei

Bea dit is prachtig. Heel mooi geworden en heel duidelijk uitgelegd. Ik ken wat jij na de gesso op hebt gesmeerd niet. Ga toch maar eens informeren bij een kunstschilders winkel in Zwolle. Groetjes Anneke.

Anoniem zei

Geweldig mooi, Bea, lekker rustig, niet teveel toeter en bellen. Heel erg mooi!
Groetjes, Carla

Gery zei

Mooi kistje geworden, Bea.
Je tutorial is ook duidelijk en het is leuk om te zien hoe het kistje tot stand kwam. Groetjes Gery

petpan zei

Prachtig Bea!! En een duidelijke tutorial.
Groetjes Wendy