Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

woensdag 12 november 2014

Kleine tutorial / mijn stappenplan bij het inkleuren!!!

Hallo allemaal,

Het is weer mijn beurt voor een ingekleurd plaatje. Dit keer heb ik gekozen voor een plaatje van
 Polka Doodles. Ik vind ze weer heel erg schattig....


Ik heb als basis cremekleurige cardstock gebruikt en het mooie digi-papier van MicheleRDesigns, deze heet Daffodil Blossom en is van een mini-set, dus hier zitten geen embellishments bij. 
Het plaatje is van Polka Doodles en zij heet Bird in the hand. 


Uiteraard ingekleurd met PanPastel.
Ik kleur alijd eerst helemaal droog in. Kan je meteen goed zien of de kleurencombinatie bevalt.
En of het goed bij het papier past.
Ik kies altijd papier uit waar ik een kaartje mee wil maken en aan de hand daarvan kleur ik het plaatje in.

Hier mijn stappen bij het inkleuren van dit plaatje:

- hoed en het jurkje eerst helemaal droog ingekleurd met Diarylide yellow tint (250.8)
- dan daar waar ik de schaduwen wil hebben, heb ik dit droog aangezet met Permanent green tint (640.8).
Zo kan je al een beetje zien of je het goed doet met de schaduwen.
- dan met de donkerder groen Chrom. Ox. Green shade (660.3) nog even extra aanzetten bij de schaduw, ook droog.
Ben je niet tevreden? Nu kan je het nog uitgummen!
- als je tevreden bent, kun je met een nat penseeltje dit nog eens extra aanzetten, dan zie je dat je meteen meer diepte krijgt. Gewoon doen en stoppen tot je tevreden bent.
Liever kleine stapjes, want let op dames, als je het nat gaat maken, dan kan je het niet meer weggummen.

Ik heb hier geel en groen gebruikt, omdat ik vond dat die combinatie beter bij de kleur van het papier past, dus je mengt dan bij wijze van spreken de kleuren.
Want als je alleen het groen had gebruikt, pastte dat niet bij het papier.
Dus je kan ook heel goed kleuren mengen met de PanPastel, dus OOK bij het inkleuren!!!!

Huid: Burn Sienna Tint 740.8, Orange Extra Dark 280.1
Wangen: Permanent Red 340.8
Haar: Diarylide Yellow Tint 250.8, Yellow Ochre 270.5, Orange Extra Dark 280.1
Het jurkje: Diarylide Yellow Tint, 250.8, Permanent Green tint 640.8, Chrom. Ox. Green Shade 660.3
Het vogeltje: White Coarse 012 Pearl Medium
De lila bloemetjes: Violet Tint 470.8, Violet 470.5

En om te fixeren gebruik ik: Fix Basic van Ghiant


Ik heb verder gebruikt / gedaan:
- alle randen gedistressed en sommige aangezet met antique linen
- alle randen onder de naaimachine gehad
- doily
- strikje overgetrokken op het mooie digi-papier van MicheleRDesigns
- tule en lila balletjeslint
- diverse houten elementen van rive-creatief en Xenos
- plakparels
- bloementoef

Voor mijn doen best wel een rustig kaartje, maar zo komt het plaatje en het mooie papier wel goed uit.
Ik hoop dat je het een beetje leerzaam vond...


Lieve freubelgroetjes,

Hilde

2 opmerkingen:

Caroline Cards zei

Heel erg mooi!
Fijn dat je er bij hebt gezet hoe je het inkleurt.

Ellie Knol zei

mooi gedaan! Ik ben helemaal niet zo gek op 'cute, tenminste niet om het zelf te doen, maar vindt de mooie projecten altijd een feestje om naar te kijken, dit is er een van.