Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 6 november 2014

Treasure: nieuw babystapje naar mixed media toe

Hoi hoi lieve allemaal,

We zitten reeds aan aflevering 5 van babystapjes naar mixed media toe en het lijkt wel of deze aflevering niets meer met de vorigen te maken heeft. En toch...

Deze keer voeg ik zwarte gesso toe en dat is wat een totaal andere stijl geeft, ondanks het gebruiken van dezelfde soort cirkel als op de vorige projecten!




Het verschil tussen zwarte gesso en gewone zwarte acryl verf is dat de zwarte gesso een ondergrond is. M.a.w. ik kan deze aanbrengen op zowat elk oppervlak dankzij het marmer poeder en/of krijt dat erin zit, want heeft het grip. Het tweede voordeel (in dit geval de belangrijkste voor mij) is dat zwarte gesso dankzij het krijt/marmer poeder mat is en bijgevolg een fantastische ondergrond vormt voor PanPastels!




Maar eerst wil ik de basis toch wat aantrekkelijker maken door er eerst nog een laag aan toe te voegen: voor deze laag heb ik de zwarte gesso als lijm gebruikt voor zijde papier.




Eens helemaal droog kan ik dit inkleuren met een mengeling van metale PanPastels.




Om de link te maken naar de vorige afleveringen van deze serie, heb ik net als vorige keer met modeling paste een cirkel aangebracht met de hulp van een cirkel sjabloon.
Ik heb deze grondig laten drogen en heb het dan ingekleurd met een schakkering van pannetjes, gaande van fel geel tot donker magenta.



Om het idee van mixed media nog meer te onderlijnen heb ik verroeste metale embellishments toegevoegd. Mijn lievelings toets om een project mee te eindigen.




Bekijk HIER de vorige aflevering en tot gauw voor de volgende!

Liefs,

france


Gebruikte PanPastel kleuren:
Magenta 430.5
Magenta extra dark 430.1
Diarylide Yellow 250.5
Diarylide Yellow Shade 250.3
Orange 280.5
Black 800.5
Light Gold 910.5
Rich Gold 911.5
Silver  920.5
Pewter  921.5
Bronze 930.5
Copper 931.5

3 opmerkingen:

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Prachtig!!!
groetjes, Alie :-)

massofhair zei

BEAUTIFUL France, wonderful contrasts and simple shapes make a stunning canvas :-) xxx

Anneke zei

Wat een prachtig intense kleur. Mooi geheel. Groetjes Anneke.