Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

zaterdag 7 maart 2015

Afscheid nemen bestaat niet ....


Hallo allemaal ,


Met dit werkstuk neem ik afscheid van jullie als designer van PanPastel BNL
Ik heb met heeeeeeeel veel plezier meegewerkt aan dit blog dmv
het  maken van werkstukken , het uitleggen van de technieken en het aan jullie laten zien wat er allemaal mogelijk is met PanPastel .


Omdat mijn handjes me steeds meer  in de steek laten en t typen een grote straf voor me aan worden is  heb ik het besluit genomen om te stoppen .

Natuurlijk blijf ik voor mezelf nog steeds lekker aan t freubelen en zeker ook met de PanPastel want dat is toch wel een van mijn meest favoriete  producten  en ook zullen jullie me regelmatig op beurzen en bij workshops tegen komen  dat blijf ik nog wel doen , maar t lukt me niet meer om een aantal werkstukken per maand als designer te plaatsen  , het kost me jammer genoeg teveel energie !!











Zo nu eerst maar eens uitleggen hoe ik dit blik bewerkt heb :


Dit is de basis ,, gewoon een leeg metalen koffie blik ;-)



Je begint met het blik  3 keer  in de Gesso te zetten.
De laatste laag is gedaan met  Gesso voor Pan Pastel.



Daarna ben ik met het mooie bladeren masks en moldingpaste aan de slag gegaan en heb daar 2 zijkanten mee gedaan .



                                      


De voor en achterkant heb ik bewerkt met een mask van een boom en natuurlijk ook weer moldingpaste .




Dit even heeeeeeeeeel goed laten drogen en toen eroverheen gegaan met de volgende kleuren PanPastel:

740.5 Burnt Sienna
380.3 Red Iron Oxide Shade 
740.3 Burnt Sienna Shade 
380.1 Red Iron Oxide Ex Dark 
280.3 Orange Shade 



Het geheel gefixeerd .

Her en der tekst stempel afdrukjes gezet met  bruine Archival inkt 




Daarna met een zwart potlood lijnen om de bomen , takken en bladeren getrokken zodat t wat dieper lijkt !







 De voorkant van t blik ....


de zijkant van t blik .




Zo dit was dus echt mijn allerlaatste werkstuk voor dit blog .
Ik hoop dat ik jullie weer wat inspiratie heb kunnen geven .

Heel erg hartelijk bedankt voor alle lieve en leuke reacties  die jullie de afgelopen jaren op mijn projecten  en kaartjes hebben gegeven ;-)

Ik wens jullie allemaal t allerbeste toe en misschien zien we elkaar nog eens ergens . 

Bedankt voor t kijken , liefs Rosita 

6 opmerkingen:

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Wat jammer om te lezen dat je gaat stoppen, maar ook begrijpelijk. Je hebt wel een mooie afsluiter gekozen. Wat een gaaf idee om een blik te bewerken op deze manier. Bedankt voor de inspiratie en wens ook jou het allerbeste toe.

Lieve groetjes Alexandra

Unknown zei

Jammer wijffie maar je gezondheid gaat voor he en zelf nogkunnen freubelenn is ook een must he xxx

Els zei

Ja deze keuzes maken zijn niet leuk, maar je lichaam heeft toch wel voorrang. Dank je wel voor al je mooie creaties en ik wens je veel plezier met fröbelen.
Groetjes, Els

Els zei

Vergeet ik te zeggen dat dit ook weer een pracht creatie is met uitleg. Bedankt!

Boukje zei

Jammer dat je moet stoppen Rosita, ik hoop natuurlijk dat je nog lang door mag gaan met fröbelen!
Groetjes Boukje.

Lydia Boode zei

wat een mooi blik is het geworden. We zullen je creaties dan ook gaan missen.
Hugs Lydia