Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

vrijdag 25 september 2015

Herfst

Hallo allemaal,

Herfst, tijd van mooie warme kleuren, hoewel ik van felle kleuren houd, kan deze combinatie mij ook zeer bekoren. Deze tutorial laat zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Met pan pastel kun je natuurlijk daar heel veel mee doen. Voor deze kaart heb ik dan ook herfst tinten gebruikt en wel de volgende kleuren:
680.3 bright yellow green shade, 250.3 diarylide yellow shade, 280.3 orange shade, 340.3 permanent red shade en 911.5 rich gold.


Ik ben begonnen om met de eerste 4 genoemde kleuren allemaal rondje te draaien op fluweel papier. Dit gefixeerd, en nogmaals gedaan, totdat ik het gevoel had dat er "diepte" in zat.


Met een mask  DDBD heb ik dit spinnenweb op het papier aangebracht met structuurpasta.
Dit bijna droog geföhnd met de heattool.


Vervolgens met alle kleuren het spinnenweb voorzien van panpastel. Dit moet je wel met beleid doen, daarmee bedoel ik zachtjes met je spons of tool het pan pastel aanbrengen tot je het gewenste effect hebt. Druk je te hard met de spons dan krijg je teveel kleur ineens wat niet meer mooi te mengen is.


Daarna heb ik met versa mark inkt blaadje her en der gestempeld op het papier, en met bright yellow green shade erop gedept.


Uit een reep papier wat ook bewerkt was met pan pastel deze blaadjes gestanst. De nerven heb ik met de versa mark pen nogmaals overtrokken en vervolgens met rich gold er overheen gegaan. Ik vind het een prachtige intense kleur om te gebruiken, geeft een warm effect met glans aan je kaart. Het is alleen jammer dat dit effect op de foto zo moeilijk weer te geven is.


De letters heb ik gestanst en op het web geplakt.


Omdat ik nog wat kaal vond achter het ingekleurde plaatje heb ik een vel fluweel papier bewerkt met permanent red shade en een stuk met bright yellow green shade. Hier heb ik de herfstblaadjes stans uitgehaald. Uit het groene gedeelte het middenstuk van de stans, dit om het geheel wat meer kleur te geven.


Dit stempeltje is zo leuk. Komt uit de mo manning collectie. Ik heb deze ingekleurd met faber castell polychromos kleur potloden.

Ben benieuwd of ik jullie heb kunnen inspireren met deze herfstkaart. Laat gerust je reactie achter, ik lees ze graag.

Creatieve groetjes Emmy

2 opmerkingen:

Els zei

Hoi Emmy,
inderdaad een andere kaart geworden dan ik eerder van je heb gezien met mooie, frisse kleuren. Strand, zand, zee en herfst zijn leuke thema's waarmee je heel veel kunt doen. Dit is een echte herfstkaart geworden met mooie, warme herfstkleuren. Vind het leuk zoals je het met het spinnenweb hebt gedaan. En de schattige stempel met de paddestoelen met het geheel compleet. Kort gezegd: weer een prachtige kaart.

Groetjes,
Els

Wenda zei

Hele mooie kaart is het geworden Emmy.

Hugs Wenda