Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

maandag 19 oktober 2015

50 jaar palet....



Hallo allemaal

Voor mijn lieve collega welke 50 is geworden heb ik dit bord gemaakt. Ik kon niet naar haar feestje maar wilde haar wel graag op een creatieve manier een felicitatie geven.  Ze kan zelf enorm mooi schilderen dus vandaar de keuze voor dit palet.


Ik ben begonnen met het palet, de penselen, de tubes en de cijfers allemaal te voorzien van witte gesso. Vervolgensheb ik de penselen, de tubes en de cijfers bewerkt met viva decor metallic.
Als het droog is, en dit gaat heel snel, kun je het oppoetsen voor een prachtige glans.
Op een vel fluweel papier heb ik met 340.3 permanent red shade, 680.3 bright yellow green shade en 280.3 orange shade kleur aangebracht. Hier heb ik cirkels uit gestanst en met versa mark inkt letters op gestempeld. Dit bestrooid met koperkleurig embossingpoeder.


Het palet zelf heb ik eerst bewerkt met pan pastel 340.3 permanent red shade, 680.3 bright yellow green shade en 280.3 orange shade zodat ik een mooie effen basislaag heb. 
Gefixeerd.
Vervolgens heb ik een stencil erop gelegd, en hier met een rolletje versa mark inkt op aangebracht, en bewerkt met dezelfde kleuren kleuren pan pastel.
Weer gefixeerd.
Tot slot heb ik met grunge stempels van joy vlekken en vegen aangebracht over het hele bord, en dit met diverse kleuren pan pastel bewerkt. Op de onderste foto is mooi de glans van 911.5  rich gold kleur te zien. In het echt nog mooier, ik ben dol op deze warme gouden glanzende kleur. Op de onderste foto heb ik geprobeerd om de glans te laten zien, op de foto is deze jammer genoeg nooit zo mooi te vangen.

Lees graag wat jullie ervan vinden.

creatieve groetjes,
Emmy

3 opmerkingen:

Daphne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Els zei

Wat een leuke, originele en toepasselijke felicitatie met mooie en warme kleuren. Vind het vooral leuk zoals je de penselen en tubes hebt bewerkt.

Groetjes,
Els

Wenda zei

Wat een leuke bewerking zo op dit palet, super Emmy.

Hugs Wenda