Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 10 november 2015

YuiMetal

Hoi iedereen,

Ik heb dit keer iets anders geprobeerd, ik heb geprobeerd om iets realistischer te tekenen dus ik heb een foto nagetekend. Ik heb gekozen voor YuiMetal van BabyMetal, een van mijn favoriete Japanse bands. Ik heb YuiMetal gekozen omdat ik haar van de 3 bandleden het schattigst vond en het mij het leukst leek om haar te tekenen. Als referentiefoto heb ik een foto van de single Megitsune gekozen omdat ik dit een van de leukste liedjes vind van hen.


Ik ben begonnen met een potloodschets, deze heb ik stukje bij stukje weer uitgegumd als ik een deel ging inkleuren.

Omdat ik wilde proberen of ik het kon, ben ik met het gezicht begonnen, maar volgende keer zou ik waarschijnlijk ergens anders beginnen; haar gezicht is erg licht, dus werd het gauw vies door de donkere kleuren er omheen (ik kon het niet fixeren omdat ik dan ook de potloodschets zou fixeren.)
Daarna ben ik het haar gaan inkleuren, hiervoor heb ik bruin en zwart gemengd omdat ze op de foto een bruinige tint in haar haar heeft en om een beetje contrast te creeeren met de kleding die vooral zwart zou gaan worden.
Het masker heb ik vooral wit gehouden en alleen de delen ingekleurd zoals in de foto en aan de onderkant een beetje schaduw gemaakt.

Als laatste heb ik de kleding en de achtergrond gedaan, hiervoor heb ik een spons gepakt en zo de grootste delen ingekleurd, langs de lijnen heb ik het voorzichtig met een doezelaar ingekleurd. Omdat de kleding een soort satijn of zijde is, heb ik hier en daar een beetje gegumd zodat het op een glimmende stof lijkt.

Ik hoop dat jullie deze tekening mooi vinden, ik ben er zelf zeker erg trots op.

Gebruikte kleuren

100.5 Titanium White
340.5 Permanent Red
340.8 Permanent Red Tint
380.5 Red Iron Oxide
380.8 Red Iron Oxide Tint
580.5 Turqoise
740.5 Burnt Sienna
800.5 Black

Voor degenen die nieuwsgierig zijn geworden naar BabyMetal, hier kun je de music video van Megitsune vinden.
https://www.youtube.com/watch?v=TbJtqXmk2Dw 

Groetjes Daphne

4 opmerkingen:

nettie53 zei

prachtig

Els zei

Deze tekening is heel erg goed gelukt Daphne, echt geweldig, daar mag je zeker trots op zijn.,

Angela zei

Woww wat geweldig knap!!!
Hier mag je met recht trots op zijn!!

Wenda zei

Schitterend gedaan Daphne echt heel mooi is ie geworden.

Hugs Wenda