Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 29 maart 2016

Lovely Flower and Butterfly....

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik weer een creatie gemaakt voor het pan pastel blog. 
Met het voorjaar in zicht een bloemig kaartje gemaakt.
Ik heb hiervoor de volgende kleuren gebruikt.
250.8 Diarylide Yellow Tint, 250.5 Diarylide Yellow, 280.5 Orange en 340.5 Permanent Red.
Met deze kleuren heb ik op fluweel papier 4 vlakken ingekleurd, en gefixeerd.
Uit  deze vlakken heb ik met 3 verschillende formaten bloemen gestanst. 
Aan de achterkant heb ik met een embossing pen de blaadjes wat boller gemaakt, en deze op elkaar gemat. 


De kaart was te wit, dus heb ik met 250.8 Diarylide Yellow Tint er wat kleur aan gegeven. 
Laat ik nou net die week een nieuw stencil gekocht hebben met allemaal margrietjes erop, deze heb ik op het zacht gele vlak gelegd en ben er met een roller met versa mark inkt overheen gegaan. 
Nogmaals met 250.8 Diarylide Yellow Tint bewerkt om de margrietjes zichtbaar te maken.
Bij een bloem hoort een vlinder, dus heb ik een vlinder gestempeld en ingekleurd met bijpassende kleuren copic markers, te weten R27,  YR68 en Y38.
Toch miste ik nog iets op de kaart.....
Studio light heeft hele leuke stempel randjes uitgebracht en deze heb ik hiervoor gebruikt. 
En ja, zo was de kaart al aardig naar mijn tevredenheid.
Maar nog niet helemaal....
De bloemblaadjes hebben allemaal zwarte stippel randjes gekregen, zo komt de bloem mooier tot zijn recht.


Heb nog een accentje dmv een stippelrandje aangebracht met een zwarte molotov marker, dit maakt het helemaal af.
Lees graag of ik jullie heb kunnen inspireren met deze kaart.

Creatieve groetjes,
Emmy Wind

2 opmerkingen:

Els zei

Hoi Emmy, wat een mooie kaart met een prachtige kleurcombinatie. Vind dat je het erg leuk heb gedaan met die achtergrond en die stippels rond de blaadjes en de "vliegroute"van de vlinder. Ook de vlinder is heel mooi en natuurgetrouw ingekleurd. Alle details bij elkaar maken de kaart af.

Groetjes,
Els

Wenda zei

Heel mooi gehel geworden Emmy super gedaan.

Hugs Wenda