Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 5 juli 2016

Klok

Hallo allemaal ,


Vandaag laat ik jullie zien hoe ik een oude keukenklok een andere look gaf met de pan pastel .

Zo zag ze eruit voor ik er mee aan de slag ging .
Ik starte met schilders tape te kleven om de wijzerplaat te beschermen
Daarna zette ik ze in de gesso .
Na een goede droogtijd zette ik er structuur pasta op met behulp van een sponsje .

Omdat ik geen geduld had om dit te laten drogen gebruikte ik mijn heatgun om het sneller te drogen .
Voor dat ik met mijn pan pastel aan de slag kon beschermde ik mijn wijzerplaat met bakpapier .

Nu kon ik starten met mijn eerste kleur 270.8 
Ik depte de kleur erop zonder te wrijven .
Dan de volgende kleur 270.5 

Zo stap voor stap steeds een andere kleur .
270.1 
220.3

En op het laatst nog wat 340.5 
                                          Nu nog Fixeren .

Even laten opdrogen en dan kon het beschermpapier en tape verwijderd worden .

Met dit als eind resultaat .


gebruikte materialen :
gesso
structuurpasta dutch doobadoo 
sponsje 
bakpapier
schilders tape 

270.8 Yellow ochre tint
270.5 yellow ochre 
270.1 Yellow ochre ex dark
220.3 Hansa yellow shade 
340.5 Permanent red





Groetjes Ann

Geen opmerkingen: